Πέμπτη 3 Μαΐου 2012

Περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Ορεστιάδας


Η περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Ν. Ορεστιάδας  πραγματοποίησε κατά το σχολικό έτος 2011-12012 πρόγραμμα περιβαλλοντικής Αγωγής με θέμα: « Εγώ Πεινώ, Εσύ Πετάς , Εμείς Αλλάζουμε». Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχαν 40 μαθητές και μαθήτριες του σχολείου. Τον συντονισμό του προγράμματος είχε η καθηγήτρια Γεωργουσίδου Μαρία και την παιδαγωγική ομάδα αποτελούσαν οι καθηγητές του σχολείου: Κεραμιτσής Δημήτρης, Τσαπράζη Μεταξία, Γιαλαματζή Σύρμω.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος πραγματοποιήθηκαν διάφορες δράσεις. Κυριότερες από τις οποίες ήταν:
1).      Δεκέμβριος 2011. Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Ν. Ορεστιάδας. Οι μαθητές και μαθήτριες της ομάδας κατά τη διάρκεια της δράσης:
·   Υποδέχονται τους επισκέπτες του Μουσείου και τους ενημερώνουν για την τεχνική Origami και για την εξοικονόμηση ενέργειας και χρημάτων από την επαναχρησιμοποίηση παλιών εντύπων
·   έχουν την ευθύνη του εργαστηρίου , για την κατασκευή Χριστουγεννιάτικων στολιδιών με την ιαπωνική τεχνική origami (χαρτοδιπλωτική)
·   χρησιμοποιούν παλιά βιβλία , περιοδικά διαβασμένα και χαρτιά «σκουπίδια» ως υλικά.
·   Τυπώνουν αφίσα με σύνθημα:
 « Πετάει………πετάει το χαρτί για πέταμα;
Πετάει και γίνεται στολίδι  για τα Χριστούγεννα παρέα με την Περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Ν. Ορεστιάδας και με την τεχνική origami(χαρτοδιπλωτική).
Φέρε απλά το παλιό σου βιβλίο, το περιοδικό που διάβασες ή την εφημερίδα που πάλιωσε και έλα να πετάξουμε μαζί».
2).        18 Μαρτίου  2012 και 1 Απριλίου 2012. Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Ν. Ορεστιάδας. Οι μαθητές και μαθήτριες της ομάδα επαναλαμβάνουν στον ίδιο χώρο εργαστήριο με την τεχνική origami , έχοντας όμως αυτή τη φορά θέμα την άνοιξη. Τυπώνουν αφίσα με σύνθημα: «Καλωσορίζουμε την ΑΝΟΙΞΗ με ένα λουλούδι. Λουλούδι από χαρτί, από εμάς φτιαγμένο».
Δεκέμβριος 2011- Β` τάξη

Δεκέμβριος 2011


Μάρτιος 2012

Απρίλιος 2012


Στην Ορεστιάδα


3).   28 Απριλίου 2012. Κολέγιο BEYKENT  Κωνσταντινούπολη.
Στην εκδήλωση συμμετείχε  η περιβαλλοντική ομάδα με τους υπεύθυνους καθηγητές και αντιπροσωπεία γονέων . Κατά τη διάρκεια της δράσης, η οποία πραγματοποιήθηκε σε εμπορικό κέντρο κοντά στο Τούρκικο Σχολείο οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ελληνικής ομάδας:
·   εκπαιδεύουν μαθητές και μαθήτριες του κολεγίου της Τουρκίας στην χαρτοδιπλωτική.
·   εκπαιδεύουν τους επισκέπτες του εμπορικού κέντρου.
·   εκπαιδεύουν τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.
·   προσφέρουν λουλούδια origami  σε μαθητές και καθηγητές του σχολείου
·   δέχονται δώρα από Τούρκους μαθητές και μαθήτριες
Μετά την εκδήλωση παρατέθηκε γεύμα στα εστιατόρια του σχολείου στην Ελληνική ομάδα, η οποία αφού αντάλλαξε αμοιβαίες ευχαριστίες συνέχισε το ταξίδι για την Αγιά Σοφιά και το Βόσπορο.




Στην Κωνσταντινούπολη

Κυριότεροι Στόχοι των δράσεων της ομάδας ήταν:
Να συμβάλλει:
1.έμπρακτα στην ιδέα της «αειφορίας», ότι δηλαδή τα χρησιμοποιημένα χαρτιά και τα παλιά βιβλία δεν είναι κάτι που τα πετάμε στα σκουπίδια όταν δεν το χρειαστούμε πια, αλλά προσπαθούμε να τα δώσουμε νέα «ζωή» χωρίς να χρειαστεί να καταναλώσουμε ενέργεια
2.      στην εξοικονόμηση νερού, ηλεκτρικής ενέργειας, πετρελαίου.
3.      στην εξοικονόμηση δένδρων
4.      στην εξοικονόμηση χρημάτων
5.ΣΤΗΝ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ μαθητών, μαθητριών,  αλλά και ενηλίκων, σε σχέση με:
•  τη σπατάλη των υλικών,
•  τα προβλήματα που συνδέονται με την κακή διαχείριση των πόρων, τα διαφορετικά μοντέλα κατανάλωσης και απόρριψης υλικών στις διάφορες περιοχές του κόσμου.
6.      ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΘΕΤΙΚΗΣ ΣΤΑΣΗΣ απέναντι στην μείωση του όγκου των απορριμμάτων, θεωρώντας ότι η μείωση της κατανάλωσης δεν είναι μιζέρια.
7.ΣΤΗΝ ΕΠΑΦΗ με αρμόδιους τοπικούς φορείς, ιδρύματα, περιβαλλοντικές οργανώσεις, εκπαιδευτικά ιδρύματα γειτονικών χωρών και ανάληψη κοινωνικής δράσης.
8.ΣΤΟΝ ΟΡΑΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΠΡΟΤΑΣΗ ενός μοντέλου ανάπτυξης της περιοχής ,μείωσης της κατανάλωσης με στόχο τη μείωση του αριθμού των κατοίκων που υποφέρουν , την προστασία και ανάδειξη του περιβάλλοντος.
9.        ΣΤΗΝ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑ περιήγησης, γνώσης, ανακάλυψης
10. ΣΤΗΝ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΖΩΗΣ:
•  ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης,
•  ανάπτυξη κώδικα αξιών και συμπεριφοράς
•  αλλαγή συμπεριφοράς μέσα από απλές καθημερινές πρακτικές, φιλικές προς το περιβάλλον
Η Περιβαλλοντική ομάδα ευχαριστεί ολόψυχα :
1.      Το διοικητικό συμβούλιο του Ιστορικού και Λαογραφικό Μουσείο Ν. Ορεστιάδας που την εμπιστεύτηκε και παραχώρησε το χώρο του Μουσείου για την ανάπτυξη των δράσεων, καθώς επίσης και τη γραμματέα του Μουσείου Σκαρλατούδη Νατάσα.
2.      Τους καθηγητές , γονείς και μαθητές του σχολείου που τίμησαν με την παρουσία τους τις εκδηλώσεις.
3.      Τους μαθητές , μαθήτριες , εκπαιδευτικούς αλλά και τους κατοίκους της περιοχής της Ορεστιάδας που έδειξαν εμπιστοσύνη στην ομάδα και αφιέρωσε χρόνο για να μάθει από την Περιβαλλοντική ομάδα.
4.      Τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου.
5.      Το εκπαιδευτικό προσωπικό του κολεγίου της Τουρκίας για τη φιλοξενία.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου